שני יקבים בנאפה

אזורי יין רבים בעולם מגלמים בתוכם את הנוף האנושי של הסובב אותם. נאפה, השוכנת בלב קליפורניה היא דוגמה מבוהקת לכך. העמק היפיפה פרץ לעולם בשנות ה70 בעקבות הJudgment of Paris, הטעימה המפורסמת בה יינות האזור היכו שוק על ירך את המקבילות מבורדו. עד אז היה העמק מקום מושבם של חקלאים גאים שניסו לשקם את תעשיית היין הענפה שנגדעה בשנות היובש. היום האזור השתנה לחלוטין. הכסף הגדול של תעשיית ההי-טק ותעשיית הסרטים גררו  את העמק למשחק שבו לכסף , מיתוג ושואו תפקיד מכריע.

הלוז הצפוף של הטיול הותיר לי רק מספר שעות לבקר בנאפה. היקבים שנבחרו לביקור סימלו במידה רבה את שתי הקצוות הינניות והאנושיות שבעמק.  Dunn Vineyards של רנדי דון, החקלאי והמגדל מהחשובים שבאזור סימל את נאפה הישנה והחקלאית בעוד שיקב Duckhorn עליו קיבלתי מספר המלצות, עמד בקצה השני של הסקאלה כמעט מכל בחינה.

היקב של רנדי נמצא על Howell Mountain אשר משקיף על העמק. הוראות ההגעה אותם שלחה קריסטנה המקסימה, ביתו של דון והאחראית על השיווק ביקב, כבר הם הבהירו כי היקב הינו יקב משפחתי וחמים להפליא. הדרך המפותלת אל החווה שבבעלות המשפחה הסתיימה בבית אחוזה כפרי, ובחבורת כלבים שבוא לקבל את פנינו.

קריסטנה הגיעה יחד עם רנדי , שהתנצל שהוא לא יכול ללוות אותנו בעקבות תקלה בטרקטור. קריסטינה הסבירה כי רנדי מנסה מהבוקר לפרק חלקים מטרקטור ישן ולחברם אל הטרקטור כדי לגרום לו לעבוד. This is how we" roll in the mountains"  היא מפטירה בחיוך. קריסטינה ליוותה אותנו לסיור קצר באחוזה, ובמרתף היינות של היקב שנחצב בפתח ההר. תוך כדי היא סיפרה על היסטוריה ופילוספיית היינות של היקב.

היקב הוקם על ידי רנדי ב1978, קצת לפני הבום הגדול שהאזור חווה. לרנדי פילוספית יין פשוטה. הוא מעדיף יינות מינרליים, אלגנטיים עם אלכהול נמוך שצריכים זמן רב (מאוד) לפני שהם מגיעים אל השיא. כל הפרי של היקב מגיע מ Howell Mountain כאשר רנדי מוציא גם תווית שנייה שבה הוא מערבב אחוזים משתנים של פרי מההר, עם פרי שהוא קונה מהעמק ומבקבק את הבקבוק תחת התווית napa vally.

הטעימה עצמה התקיימה בפינת האוכל של המשפחה המשקיפה אל אגם קטנטן שנמצא בשטח האחוזה. היינות היו כולם פתוחים כ24 שעות לפני הטעימה

 Dunn Vineyards Napa Valley Cabernet Sauvignon 2005 - התווית השנייה של היקב. קסיס, פרי אדום ומינרליות עדינה, הפה מאוד אלגנטי עם טאנינים עגולים שמחזיקים את היין לאורך כל הדרך. לא מאוד מורכב, אבל מאוד טעים. מתחיל עכשיו להיות נגיש.


Dunn Vineyards Howell Mountain Cabernet Sauvignon 2005 - עליית מדרגה. אף הרבה יותר מורכב, עם אותו פרופיל כמו של הנאפה, אך עם עושר הרבה יותר גדול. הפה עדיין לא הכי מחובר, אבל היין מתחיל להראות מה הוא יודע. יין לטווח ארוך מאוד.

Dunn Vineyards Howell Mountain Cabernet Sauvignon 2008 - מאיים להיות הבציר המיתולגי של דון. 2008 הייתה שנה קשה ביקב. חצי מהפרי קפא בקרה שפקדה את ההר, כך שתפוקת הענבים (והבקבוקים) ירדה בחצי.  ממה שנשאר הכין רנדי יין ענק.
 אף עוצמתי מאוד עם ירקרקות נעימה, גרפית וזפת עם פרי אדום בוהק. הפה כרגע מאוד הדוק ונשכני עם סיומת ארוכה . מרשים מאוד! סיכם הפנקס.  את הבקבוק שלי אני אפתח איפשהו בעוד עשור אם אצליח להתאפק. קריסטנה סיפרה שהיין הזה סיפק הפתעה גדולה מפרקר שנתן לו את הציון המרשים מאוד 98 והמליץ לפתוח אותו רק כ20 שנה אחרי הבציר. 

מההר ירדנו אל יקב Duckhorn הנמצא בלב העמק במבנה עץ יפיפה מוקף כרמים. מכוניות יוקרה, ולימוזינות בחניה רימזו על הבאות. לווינו אל שולחן עם כוסות ממותגות, כאשר מלצר יין מזג את הכוסות וחילק דפי מידע על כל אחד מהיינות אשר הוטעמו. בדרך חזרה  עברנו דרך חנות המזכרות של היין שבה לוגו הברווז הופיע על כוסות, צלחות, כובעים, חולצות וגם על כמה בקבוקים. 

הדיסונס רק גדל כאשר היינות הוטעמו. 

Duckhorn Vineyards Napa Valley Merlot 2009 -  המרלו הבסיסי של היקב. אופי מאוד אדום ונקי, בלי יותר מידי עץ כמו שיש לאחיו המיוחסיים יותר. הוא הרגיש מעט רופס, אבל סך הכל יין נחמד.

 Duckhorn Vineyards Stout Vineyard Merlot  2009 - עליית מדרגה. הרבה יותר שחור ובשרני יחד  עם תיבול ושקולד. בפה חמיצות טובה וטאינינם נושכים מוחצן ובשל. לא ממש עם אופי של מרלו אבל בסך הכל די מאוזן. 

2009 Duckhorn Vineyards Cabernet Sauvignon Monitor Ledge Vineyard - יקב אמריקאי שלא משחרר קברנה לשוק מסתכן באובדן השוק שלו, וכך גם היין הזה. הרבה מאוד מאוד קלייה ופרי שחור. יין טוב, אך חסר אופי מזכיר את המרלו של היקב.

Duckhorn Vineyards Cabernet Sauvignon Howel Mountain  2008 - אותו השנה כמו היין של דון, אבל איזה שוני עצום בתוצאה. יין מאוד עמוס ושרירי עם המון עץ ומתיקות.








תגובות

רשומות פופולריות