SANDLANDS

הכל התחיל על הבר של ב'לתזר, הביסטרו הניו-יורקי האופנתי של קית' מקנלי. ערן פיק מצרעה ישב לאכול צהריים כחלק מביקור לטובת הטעימה השנתית של היבואן האמריקאי של היקב, כשראה בחור די גדול יושב על צלחת  טרטר ובקבוק בורגון. מאוחר יותר, בתערוכה עצמה, הסתבר שחובב הבורגון והטרטר הוא לא אחר מאשר טיגן פאסאלאקווה, ינן של יקב טרלי המפורסם מפאסו רובלה ובעליו הגאה של Sandlands, אחד מיקבי הקאלט החדשים של קליפורניה.

כשג'ון בונה בחר את טיגן לינן השנה שלו, ערן העלה את הסיפור לפייסבוק. כדרכו של הפייסבוק ותאוריית "שש דרגות של הפרדה", מעיין קושיצקי, בעבר ינן ב'Screaming eagle' , והיום יועץ יין שעובד עם פיליפ מילקה ומייעץ למספר מכובד של יקבים בנאפה ובוושינגטון, מסר ד"ש מטיגן, והציע לארגן כמה בקבוקים לביקור הבא שלו בישראל.

מזכיר למישהו עיצוב דומה?
אז כמה מילים על הפרוייקט. טרנד הNew California Wine, הוא אולי אחד הסיפורים המעניינים ביותר של עולם היין בשנים האחרונות. טיגן, יחד עם חבורה נמרצת של יננים צעירים ומוכשרים יצאו נגד הממסד הפרקריסטי מתוך כוונה לעשות יינות אלגנטים ואותנטים יותר, שמבטאים תמצית טובה יותר של הטראור הקליפורני. בתוך התנועה הזו, יש כמובן מובחנות גדולה בין היקבים והסגנון הינני שלהם, החל מעלה שרוצים לייצר פרובוקציה לשם הפרובקציה, וכלה באלה שמנסים באמת למצוא את הלב הסיגנוני של קליפורניה.  Sandlands  הוא פרוייקט שמטרתו לחזור חזרה לשורשים של תעשיית היין של קליפורניה דרך זיהוי של גפנים בוגרות(בחלקן עתיקות ממש), נטולי כנות , מחוץ לאזורי הקאלט של קליפורניה ושנמצאים ברובם הגדול על אדמת חול.

מאז שיצאו היינות האלה לשוק הם הפכו למיני קאלט, והיום קשה מאוד למצוא משהו מהם בשוק.  ההזדמנות לטעום אותם הריצה אותי ל'טוטו' לטעימה שמרביתה הייתה Sandlands אליהם נוספו עוד מספר דוגמאות מהאזור ומהזרם הינני.

עוד מחשבות וחוויות אפשר למצוא בכתיבה הנפלאה של אבי פלדלשטיין.

2011 ,Sandlands Vineyards Chenin Blanc, Amador County, California - שאנין בלאן מכרם בן כ40 שנה. השאנין הזה מבושם מאוד, עם פרי טוב (אפרסק, תפוח), מעט מינרליות ופה רחב ועשיר. העץ משולב בצורה מעולה ליין, נותן לו נפח ועניין, מבלי לטשטש את המאפיינים של הפרי. שאנין טעים מאוד!

2013 The Sadie Family "
Skurfberg' White, Olifants River, South Africa - נציג מדרא"פ. ינן מוערך מאוד (שטיגן אפילו עשה אצלו בציר או שניים) מאזור הסווארטלאנד שעובר מהפכה דומה לזו של קליפורניה. פחות רענן ופרחוני ומרגיש כרגע שהעץ קצת דומיננטי מידי. הפה עצמו מרגיש רחב, ועם טעמי פרי טובים. אולי צריך עוד קצת זמן, אבל יש כאן חומר טוב מאוד.
2010 Sandlands Vineyards Carignane, Contra Costa County, California - כרם שננטעה בשנת 1888! הפרי עצמו הותסס באשכולות שלמים ושהה כ16 חודשים בחביות משומשות. בום! אף פשוט מפוצץ בפרי אדום/שחור, טרי ורענן כאשר העץ ברקע. הפה רענן, נמרץ, עם גוף בינוני/רזה וחמיצות טובה. היננים שבחבורה טענו שיש ביין VA גבוהה, שתרם במשהו למורכבות של היין.

2011 Sandlands Vineyards Carignane, Contra Costa County, California - דומה מאוד לאחיו הגדול, אך מרגיש יותר מינרלי ומדוייק. 2011 היתה שנה קרה יחסית בקליפורניה, וזה ניכר בהשוואה  בין שני היינות.


2011 Sandlands Vineyards Syrah, Santa Lucia Highlands, USA - אוף זה טוב. אף מאוד נקי, עם פרי שחור יחד עם בשרניות וקצת פלפל שחור. הפה עצמו רזה ומאוזן, עם פלפל שחור, פרי נהדר וסיומת ארוכה. השוואות לסן ג'וזף נזרקו מסביב לשולחן. לא יודע לגבי זה, אבל היין הזה פשוט טעים מאוד.

לסיכום, רביעיה מעולה מסאנדלאנדס שמראה עד כמה אפשר לעשות יינות אלגנטים וטעימים מאזור חם כל כך כמו קליפורניה. הפיבוריט שלי היה הסירה, אם כי גם הקריניאן הראה יופי אמיתי.

2013 Arnot-Roberts Syrah, North Coast, USA - נציג נוסף של הזרם. מדובר ביקב שיצר לו שם ומעמד בשנים האחרונות כאחד המובילים ביצרני הדור החדש בקליפורניה. כאן מדובר בבלנד של 4 כרמים מאזור החוף הצפוני. האף עצמו מוזר. אמנם מרגיש כמו סירה, עם פרי שחור ותיבול, אבל הוא מושך למשהו כמעט הדרי. הפה עצמו מאוד חומצי, חד וקצת לא מאוזן. מרגיש כאילו זה יין שמנסה בכוח להתריס יותר מאשר יין שלם שמנסה להיות הכי טוב שהוא יכול. מאכזב.

2012 Enfield Wine Co. Haynes Vineyard Syrah, Coombsville, USA - הסירה הזו מושכת לכיוון בשל ועוצמתי יותר משתי האחרות. אופי בשרני/פירחוני, מופלפל, יחד עם פה מאוזן מעט טאני ומלא. בחירה מעולה של מעיין ויין פשוט נהדר. האסוציאציה שלנו הלכה במקרה הזה לכיוון קורנאס.

2012  Site Red Wine ,Larner Vineyard - בלנד של גרנאש, סירה וויוניה. מאוד נקי באף, אבל עם אופי חם בהרבה מכל מה שטעמנו עד עכשיו. אני אישית פחות אהבתי, אבל זה מייצג לא רע של קליפורניה הישנה והטובה.

2013 Stolpman Vineyards La Cuadrilla, Ballard Canyon, USA - אני כבר הייתי גמור, אבל היה עוד משהו מעניין לסיום. בלנד של סירה, גרנאש, פטיט סירה וסנג'ובזה. אף מאוד טרי ורענן, עם פרי מתקתק אך מוצק.

תגובות

  1. titanium necklace mens
    Tinted titanium titanium septum jewelry pieces from a steel and iron, the silver bracelet in silver, titanium granite fits and Tinted titanium titanium bike frame pieces from a steel and trekz titanium pairing iron, the silver bracelet titanium trimmer in silver

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות