"ינני היטק" - ביקור בשני יקבים חצופים וצעירים בוואלה וואלה



"ינני היי טק" כך מכנה אלכס גוליצין הבעלים של יקב העל Quilceda Creek את ינני הדור הצעיר הפועלים בוואלה וואלה. לשיחה המרתקת עם אלכס עוד נגיע, אולם קשה למבקר הסקרן בוואלה וואלה להתעלם מדור הייננים החצוף והצעיר שמעצב את התעשייה באזור.

אם לחטוא מעט לאמת ולבצע הכללות, ינני הדור הצעיר אותם פגשתי מדברים רבות על אלגנטיות, התאמה לאוכל ושאיפה לייצר יינות שמתכתבים עם המקור מהיבשת הישנה. תופעה בולטת נוספת היא חוסר מחויבות לחלקות או לזנים, וכפועל יוצא שוני רב יחסית במקורות הפרי בין שנים חופפות. ניסויים מוזרים הם גם כמובן חלק מהמשחק עם יציאות מוזרות כמו טמפרניו זני (לCayuse יש תווית אחת כזו ובמספר יקבים נשבעו שזה הדבר הגדול הבא), גראנש לבן ובלנד הזוי (וטעים!) של 9 סוגי ענבים ו3 בצירים שונים.

מזכיר לכם משהו?
תווית אופיינית
יקב gramercy cellars הוא אחד מנושאי הבשורה הזו בוואלה וואלה. גרג האניגטון, מאסטר סומליה, היגר לאזור לפני כמספר שנים במרדף אחרי החלום לפתוח יקב שבו יוכל להגשים את הפילוסופיה הייננית שלו. בזמן הקצר בו היקב פועל הוא הפך לסחורה חמה מאוד בוושינגטון ובארצות הברית. ליקב הגעתי דרך המלצה חמה של אור רכס."אנחנו נוהגים לשתות הרבה יינות מעמק הרון בזמן הכנת הבלנדים" כך מנדב המארח שלי אינפורמציה שתסביר רבות בהמשך.

 L'Idiot De Village Columbia Valley 2010  - בלנד רון דרומי קלאסי המבוסס על כ80% סירה יחד עם תוספות של גראנש ומרבודרה. אני מאוד אהבתי את היין. היה בו סוג של חדווה שפוגשים ביינות כפריים מעמק הרון. האף היה מעט חם, עם פרי שחור בשל,ברזל וקצת פרחוניות, כאשר הפה ממשיך את הקו עם גוף מלא וטעמי פרי גסים וטעימים. אדיוט הכפר? אולי- אבל אדיוט טעים.

Walla Walla Syrah 2010 - סירה הוא אולי הזן המדובר ביותר בוואלה וואלה בשנים האחרונות. Cayuse וCharles Smith שחררו לשוק מספר יינות סירה מדהימים שזכו לציונים עגולים מאוד ממבקרי היין האמריקאים. סירה מוואלה וואלה בדרך כלל מאופיינת עם פרופיל מעושן ומינרלי. הפרי ליין הזה הגיע מחלקת Les collines המאופיינת בפרופיל ניחוחות וטעמים שהוא פירותי ונגיש יותר. היין אכן סיפק את הסחורה, כאשר הוא הראה שילוב קלאסי בין פלפל שחור, תיבול ומעט אוכמניות יחד עם נפח ואחיזה טובה בחיך. המון פלפל סיכם הדף שלי, אני אהבתי למרות שהיה חסר לי את האופי הוואלה וואלי שלמדתי לזהות ביינות הסירה מהאזור.

 Columbia valley cabernet 2009 -  אחרי הצמד הרוני, טעמנו יין סטנדרטי יותר במונחים אמריקאים הפרי מגיע מכל העמק, יחד עם תרומה של מספר חלקות איכותיות מאוד בוואלה וואלה. היין עצמו הרגיש כמו יין לטווח ארוך. האף היה מעט ביישני עם ירקרקות קסיסית ומעט פרי, כשהפה היה עצור, טאני ומהודק.

סיסמא קליטה
היקב הבא אותו ביקרתי הוא יקב Rotie Cellars. היקב מתמחה ביינות בסגנון עמק הרון, וגם הוא ייצר לעצמו בשנים האחרונות שם של יקב מעניין באזור. היינן הוא שון בייד שחרט על תוויתו את הסיסמא Old world Wines from New World Vines.

Northen White 2011 - מרסן זני. רחרוח אחד והחיוך עולה. מינרליות עדינה יחד עם ריחות של אפרסק ומנגו. לגימה מגלה פה מאוד מורכב, עם מרירות עדינה ומעט מליחות שמאזנות את הפרי. חוויה אלגנטית ומיוחדת להפליא.

Southern Blend 2010 - בלנד GSM מבוסס גראנש. המון המון פלפל שחור באף ופה יחד עם גוף בינוני וחמיצות מעולה. יין אוכל טוב

 Northen Blend 2010 - סירה יחד עם אחוזים מעטים של ויונייה. היין הכי פחות נגיש והכי מעניין מרביעיה שטעמנו. האף היה מורכב ושחרר ריחות של אדמה רטובה, עשן ופרי אדום טוב. הפה עם נפח טוב, אולם סגור וטאני . נראה שיש כאן פוטנציאל ליין לא רע בכלל שיכול לרוץ לטווח ארוך.

2010 Little G - גראנש זני, מחלקה יחידנית הנמצאת בשיפוע חד מעל נהר הקולמביה. אני מחובבי הגראנש והתחברתי בקלות ליין הזה. האף תותי פרוטי יחד עם פלפל לבן עדין. הפה קליל וכיפי עם מתיקות גראנשית המאוזנת על ידי חמיצות טובה. כיף של גראנש.

תגובות

רשומות פופולריות