ריוחה 2001, שנה גדולה.

לספרד יש מקום של כבוד במקרר שלי. בעוד שהמחירים בשאר אירופה הקלאסית קפצו בשנים האחרונות, ספרד נשארה אי של שפיות שבו ניתן להשיג יינות מדהימים במחירים סבירים יחסית. כחלק מפילוסופיית היין הספרדית, רוב היינות המסורתיים משוחררים לשוק אחרי זמן רב מאוד, כך שלא נדיר למצוא יקבים מסורתיים שמשחררים היום לשוק יינות משנת 98, 97 ואף 91 או 78.

גם ספרד עברה בעשור האחרון מיני מהפכה. לצד יקבים מסורתיים מאוד, קמו יקבים מודרניים שמשחררים לשוק את היינות שלהם מוקדם יותר, עם מיצוי פרי גבוהה יותר ובגדול כאשר הם נגישים יותר. לצד מגמה זו, החלו בשנים האחרונות לייצא מספרד יינות ממספר אזורי יין חדשים שמאיימים תדיר להפוך לדבר הגדול הבא.



כחלק מהפורום של שרון ואסף, התכנסנו לטעום כ10 יינות משנת בציר 2001 בריוחה. 2001 נחשבת לשנה ענקית בריוחה, ולראיה - תוויות הGran Reserva של היקבים המסורתיים הגדולים והנחשבים עוד לא יצאו לשוק.

הטעימה נבנתה בעיקר על יינות מייבוא אישי, עם מעט חיזוקים מיקומיים.

שלישית הValue:

C.V.N.E Imperial reserva 2001 - מהיקבים המסורתיים ביותר בריוחה. צבע מעט בהיר, פלסטיק, דובדבן, תיבול עדין, פרי ואורז. פה טאני וארוך מאוד שהשתחרר בהמשך. השתנה מאוד במהלך הטעימה. מעולה!. בדיעבד התגלה ככוכב של הטעימה (באזור ה120 ש"ח בחו"ל)
Marques de vitoria gran reserva 2001 - שמיר, שומן, ותיבלון עדין, מתקתק עוצמתי ומעט חרפרף אבל עדיין מאוזן. מאוד אהבתי. כשנחשפה התווית הפותעתי מאוד מהVALUE הגבוהה. בקבוק נוסף שנשתה לאורך ערב שלם חיזק את מסקנות הטעימה (נקנה בפחות מ100 ש"ח באחד ממבצעי דרך היין)
Vina Ardanza reserva especia 2001 - אחת התווית של La rioja alta האגדי. ריחות מעולים של דובדבנים, ארז, שמיר ומעט שומשום. חמיצות מעולה שמחזיקה את היין לאורך כל הדרך. מרגיש שחסר קצת פרי שיתמוך בחמיצות המעולה, אבל סך הכל יין טוב מאוד (באזור ה130 ש"ח בסטופ מרקט)

עולים ברמה:

Vina tondonia reserva 2001   - אחד מיקב הקאלט של ריוחה הקלאסית, עליו ניל מרטין כתב כי הוא מרגיש כמו עולה לרגל בעת ביקורו ביקב.
צבע בהיר, פרי אדום, דובדבנים וקצת עץ, הפה עם חמיצות מורגשת וטעמי דובדבן. זה בדיוק מסוג היינות שנגמרים מהר מידי כשהם מגיעים עם אוכל. (מיובא לארץ על ידי Fat-guy, עלה כ180 שח במכירה מוקדמת)
 Marques de riscal gran reserva 2001 - אף נהדר של אדמה, אנימליות קלה, פרי ותיבול שבונים את הציפייה לקראת הפה שמאכזב עם מתקתקות מבאסת. יכול להיות שמדובר בבקבוק הספיציפי, אבל ממש לא היה ברמה של הטעימה.
הג'וקר של הטעימה. אותה השנה, אותו הזן, רק טרואר אחר
Ismael arroyo valsotillo reserva 2001 
פלפל שחור, קצת חם, עם שמיר ושזיף. הפה הרגיש מיד אחרת. הטאנינים היו הרבה יותר רכים ועגולים משאר היינות שהיו בטעימה כך שהרגשתי שיש כאן משהו אחר. יין טוב. (מיובא על ידי ג'אקונדה. באזור ה230 ש"ח לבקבוק
Marques de murrieta castillo ygay gran reserva 2001 - אחת התוויות המפורסמות בריוחה. אף מתקתק, עם סילן, תה שחור, וניל וקצת תיבול ירקרק, הפה מלא מאוד ועגול  עם טעמי חרוב. הרגיש מאוד מורכב, אך קצת לא ברור. אנשים שמכירים את התווית טוענים שזה יין שצריך המון זמן עד שהוא מתחיל להראות את מה שיש לו ושהבצירים הרלוונטים לשתייה כרגע הם 85 ו78. (מיובא, ניתן להשיג באזור ה260 שח לבקבוק)


תגובות

רשומות פופולריות