קלאסיקות בהתהוות

"התחלתי להכין יין כי לא היה לי מה לשתות בוושינגטון כשהגעתי לכאן בשנות ה70", כך החל אלכס גולצין את הסיפור של וQuilceda Creek,  ובמידה רבה של האזור כולו. הימים ימי תחילת שנות ה70 כאשר אלכס, מהנדס כימי במקצועו, מגיע בעקבות העבודה לסיאטל הגשומה. בהיסטוריה המשפחתית העשירה של המשפחה שהחלה בלורד המייסד של ליטא, נמצא דודו של אלכס, André Tchelistcheff, שנחשב בעיניי רבים לאחד המייסדים של תעשיית היין בארצות הברית. אם נחזור לסיפורנו, אלכס, שמאס בנסיעות הארוכות לאורגון השכנה בחיפוש אחרי יין סביר, הקשיב לעצת דודו שסיפק לו מספר חביות והחל להתסיס יין במרתף ביתו.
משפחה עם היסטוריה מפוארת

33 שנה אחר כל וQuilceda Creek נחשב בעיני רבים ליקב האיכותי ביותר שפועל בוושינגטון. המהפכה הגדולה  החלה כאשר בנו, פול, לקח ממנו את המושכות והפך לינן בפועל של היקב המשפחתי בתחילת שנות ה2000. מכאן והלאה התווית הגבוהה של היקב, Quilceda Creek Cabernet Sauvignon Columbia Valley, הפכה לקלסיקה מודרנית כאשר בדרך היא שוברת את כל השיאים האפשריים וזוכה לציון ממוצע של 99.5 ממיודענו פרקר ב6 הבצירים האחרונים, הישג מכובד (טוב נו אולי לא לכל הדעות).

כמו כל יקב טוב, גם אלכס טוען בתוקף כי יין טוב מתחיל בכרם. עיקר הפרי ליין מגיע מאזור קולמביה ואלי, כאשר היקב החל בשנים האחרונות לשתול חלקות בעצמו. עיקר הפרי מגיע היום מחלקות מונפול של כורמים שעובדים עם היקב כבר שנים ארוכות. מילה טובה אלכס נתן לנטפים, שהטכנולוגית ההשקיה שלהם שולטת בכרמים הנמצאים באזור.
אלכס והטרואר

 אלכס מעיד על עצמו כמי שאוהב יינות עגולים ופירותיים. הוא לא מפחד מאלכהול גבוה, להיפך. לתפיסתו (וכפי שנכחנו בטעימה) האלכהול הוא לחלוטין לא פרמטר שצריך לקדש ביין, מה שחשוב הוא רק הטעם. "ייני היטק" הוא הפטיר, על הדור החדש שצמח באזור בעשור האחרון בעודו מתכוון לניסיונותיהם לייצר יינות אלגנטיים וקלים באזור כל כך חם. השיחה התארכה וגלשה לנושאים רבים הקשורים ליין, אוכל ולחיים בישראל על שלל מורכבותם.

היין שטעמנו היה מאותה תווית העל של היקב.
 Quilceda Creek Cabernet Sauvignon Columbia Valley 2009  - נפתח כשהתיישבנו. האף עוצמתי מאוד עם המון פרי אדום. העץ מורגש בשלב הזה בחייו של היין, אבל הוא משולב היטב עם הפרי. למרות האלכהול הגבוהה (15.2!) האף לא מרגיש לרגע חם. הפה מלא מאוד,עם מרקם משיי וטאנינים עגולים. שוב - המון פרי שנמשך לסיומת ארוכה . לי אישית הייתה חסרה מעט חמיצות שתקל על החך עם המתקפה הפירותית, אבל מדובר ביין רציני ביותר שלמרות כל מה שניתן לחשוב, נותן חווית שתייה נעימה ולא בומבסטית.

משפחת ליאונטי היא המשפחה המייסדת של תעשיית היין בוואלה וואלה. היקב שלהם הוקם בשנת 1977 כשאר הנטיעות החלו 4 שנים לפני כן. עד אותה התקופה היה ידוע האיזור רק בבצלים המתוקים שלו. ליאונטי הפך לחלוץ של תעשיית היין של העמק היפיפייה כאשר כבר בשנת 1978 הקברנה ששחרר לשוק זכה בתואר הקברנה הטוב ביותר בארצות הבית. ההצלחה של היקב עודדה אחרים להיכנס לתעשייה וכך, בתהליך שלקח כעשור הפכה וואלה וואלה למרכז היין בוושינגטון.

בשנת 2004 כריס ליאונטי החליט לצאת לדרך חדשה. מצויד בחלקה שאותה נטע במו ידיו מהנחלה המשפחתית, הקים כריס את יקב Figgins כמחווה למשפחתו מצד אמו. היין הראשון שהיקב הקטנטן שחרר לשוק היה הFigins 2008, בלנד בורדו שהפך מהר מאוד ליין המדובר ביותר בוואלה וואלה מאותה שנת בציר. כלל המבקרים גמרו עליו את ההלל ונראה כי היקב נמצא בכיוון הנכון.

היקב משחרר לשוק רק שתי ינות. היין הלבן הוא ריזלינג שיוצא לשוק בכמות זעומה של כ40 ארגזים. היין האדום הוא כבר סיפור אחר, כאשר בשנים האחרונות התפוקה הייתה באזור ה22000 בקבוקים.

כמו אלכס גם כריס מאמין כי יין טוב מתחיל בכרם. החלקה אותה מטפח היקב פשוט מהממת, כאשר השימוש בעץ הוא מדוד מאוד ונמצא סביב ה25% של עץ חדש. המטרה של כריס היא לייצר יינות טעימים ונגישים, אולם לא גדולים ורחבים אלא אלגנטיים יותר. לכריס אהבה גדולה למוזיקה,כך שכל חלקה זכתה לשם הנלקח מתוך יצירת מופת מוזיקלית . היישון מתבצע בנפרד, כאשר הבלנד הסופי מתבצע מספר חודשים לפני הבקבוק.

Figgins 2009 -  איך היין? מדהים. בלא ספק היין הכי טוב שיצא לי לטעום בוושינגטון. כמה שהוא צעיר, כך הוא טעים. צבע עמוק ובוהק, האף מורכב מאוד, עם פרי אדום וירקרקות נעימה. הפה מלא עם חמיצות מעולה שמחזיקה ומחזיקה. יין עם אופי ומורכבות. כיף גדול



תגובות

רשומות פופולריות