ספרד מהזמן האחרון


עוד קצת יין מהזמן האחרון:
La rioja alta 890 1995 - שלמות. זה מה שהדף מסכם. פרי עוצמתי, אדמתיות, שמיר, תה ועוד שלל ריחות משכרים ומורכבים. טעימה מהיין מגלה פרי מעולה שמחזיק את הפה כל הדרך עם עוצמה אדירה. כשנרגעים מכל החוויה, מבינים שהיין הזה עם כל העוצמה המתפרצת שלו, הוא אלגנטי להחריד ולרגע לא מעייף את החיך. שלמות כבר אמרתי? (מיובא לארץ על ידי הסקוטית, אזור ה650 ש"ח לבציר האחרון)

Ramirez de ganuza gran reserva 2001
יקב מודרני יחסית וסופר מוערך בריוחה. בשנים האחרונות, עם הציונים שהחלו לעלות מחיר היין קפצו לרמת מחירים חדשה.
יין חם, עוצמתי, עם המון המון פרי וחרפרפות בולטת, פה מלא מאוד. פחות התחברתי ואהבתי (לא מיובא לארץ, באזור ה60 יורו בחו"ל)

El pison 98 - יש חלקה אחת בריוחה שזוכה שנה אחר שנה, להיות מבוקבקת בנפרד ולהימכר כיין מכרם יחדני.
El pison היה מההתחלה יין העל של ארטאדי. חלקת גרנד קרו אמיתית שמספקת בשנים הגדולות יינות מדהימים ושונים מהותית משאר התווית של ארטאדי. מאז שפרקר גילה את ארטאדי הציונים קפצו לשמים, ואיתם גם המחירים שהפכו למשוגעים לחלוטין.
באף אדמה רטובה, שמיר, שומן, עם פרי אדום ואפילו קצת קולה. הפה ענק. גדול, רחב, קטיפיתי ואלגנטי. הזמן בכוס שיחרר הרבה יותר פרי והפך את היין לעגול אפילו יותר. הדף מסכם ברזל עם מגע של קטיפה. קטונתי לומר, אבל נראה לי שיש לו עוד הרבה זמן עד שיגיע לשיא. חוויה. (220 יורו בחו"ל. בדרך היין ניתן למצוא בצירים אחרונים)

עוד קצת יין על הדרך -
Numanthia 2000 - יקב מודרני מאזור טורו, מיובא על ידי שקד. בהתחלה היה מעט אדמתי וטאני, ואז עבר לפאזה נעימה הרבה יותר עם פרי שחור, בשל ורמזים לעץ משולב היטב. הפה עם טאנינים רכים, ארוך ומעט מתקתק. סה"כ יין טוב מאוד שמרגיש קצת אחרי השיא. (שקד/דרך היין, כ250 ש"ח לבציר חדש)


Ossian 2010 - יין צריך לבוא עם סיפור טוב. הסיפור של הOssian מתחיל לפני 160 שנה, כך שזו התחלה לא רעה :). גפני הויורה שמספקים את הפרי ליין שרדו את הפליקסורה. היקב יוסד על ידי חוויאר זאקאריני, מי שהיה במשך שנים ארוכות נשיא אפיסלון ריברה דל דוארו באזור רודרה. זאקאריני הוא גם המייסד של יקב AALTO (יחד עם מריאנו גרסיה, מי שהיה הינן האגדי של וגה סיצליה). בשנה האחרונה, אלדד לוי החל לייבא את שני היקבים (יחד עם וינה טודניה המדובר), כך שזו הייתה הזדמנות טובה לקנות ולטעום חלק מהיינות.
מי שמחפש יינות רעננים ומינרליים, שינסה את התווית השנייה של היקב. כאן יש עושר, דחיסות ועץ. המון פרי (אפרסקים, תפוחים ושקדים) עם גוף מלא יחסית וסיומת ארוכה. מעניין לראות איך היין הזה מתבגר, כי כרגע הוא מרגיש קצת דחוס מידי. (Fat-guy, כ165 ש"ח במכירה מוקדמת, עכשיו אני מניח שאקצת יותר)

תגובות

רשומות פופולריות