Solomon. אורך, רוחב, עומק.

כשאלדד לוי מארגן טעימה, אני משתדל להגיע. מלבד היותו איש עם לב ענק, היינות שהוא מייבא לארץ עונים בדרך כלל על על מה שחשוב לי ביין. עניין, מורכבות, סיפור, ותמחור הוגן.

הטעימה האחרונה שאלדד ואיגי שותפו ארגנו הייתה טעימת מיינתיו של יקב סולמון אותם מייבאים השניים מאוסטריה.  אוסטריה, יחד עם הזן הלאומי - הגרונר ולטינר, הפכה בעשור האחרון לאחד מאיזורי היין החמים בעולם. הסיבה היא ההתאמה המדהימה של היינות האלה לאוכל, מחירם הנוח ומיקומה בלב העולם הישן באירופה. באוסטריה מעל 65% מהייצור הוא של יינות לבנים, כאשר את הכמות מוביל הגרונר, ואת כתר האיכות הוא חולק יחד עם הרזילינג והסובניון בלאן.

היקב עצמו הוא יקב משפחתי שקיים כבר 7 דורות. הטעימה נפתחה בשיחת סקייפ  עם נציגת היקב שהסבירה על היינות ועל הטרואר השונים. 14 יינות הם המון, כך שמקווה שהכל קוהרנטי. בכל מקרה הרוב היה טוב מאוד ולעיתים אף התעלה למצויין.

עוד על היקב והיינות אפשר למצוא כאן. באתר אפשר גם לקרוא על שאר היקבים שהצמד מייבא מאוסטריה.

אלדד ליווה את הטעימה עם רוסטביף לבן מצופה בFive Spices יחד עם גבינות מיושנות, בגטים וקצת ספייסי קשטופ. טעים!

ונעבור ליינות:
Gruner Veltliner “Hochterrassen” 2012 - סוס העבודה של היקב. מינרליות עדינה, חמיצוות גבוהה ומרירות בולטת. סימות ארוכה מאוד. ין מאוד נקי, עם אף יפה. טעים!

2005,GV Von Stein Kremstal DAC Reserve 2009 -  גרונר על אדמה סלעית מהכפר שטיין מגפנים בוגרות בנות 50 שנה.  ה2005 היה מצויין. אפרסק, פטרול עדין, פספילורה שמתלבשות על גוף מעט יותר רזה עם חמיצות מצויינת. 09 לעומתו היה יותר כבד, מינרלי (צור) וחם. ה2005 מרגיש בדיוק בשלב שבו הפטרליות העדינה מתחילה לצאת , מה שמספק לו עומק ומרכבות.

2009,2005 Salomon GV "Lindberg" Kremstal DAC Reserve - גרונר על לס וצפחה מכרם יחיד. שוני גדול מהון שטיין. 05 לקח לכיוון המתקתק. לי הוא הזכיר קצת גלידת וניל ושוקלד חלב עם נגיעות עדינות של בוטריטיס. הפה היה רחב ושמנמנן עם חמיצות טובה. ה09 לעומתו היה הרבה יותר רענן. מינרלי, סיידרי ומבושם. הפה היה רחב יותר (מאפיין של השנה?) עם סיומת ארוכה מאוד.

Salomon Riesling "Stein-Terrassen" 2012 - הריזלינג הבסיסי של היקב. מגיע מטרסות אבן מהכפר שטיין. מינרלי, ירקרק עם קצת בננה ואשכולית. בפה הוא חומצי, חד, רזה ובעיקר טעים. מעולה!

2011,Salomon Riesling "Undhof Kögl" 2012 - כרם יחידני מהכפר שטיין שמתאפיין באדמת צפחה. עליית מדרגה במורכבות, אם כי אני פחות התחברתי לצמד. ה12 הלך לכיוון יותר פרחוני והזכיר קצת מי ורדים, בעוד שה11 היה רענן יותר.

2011,2009 Riesling "Steiner Kögl" Kremstal DAC Reserve אותה החלקה כמו הצמד ה קודם, רק שכאן למיץ אחראים גפנים זקנות בנות 50. ה09 מעולה! פרי לבן מדוייק, עטוף במינרליות של אבן צור, גוף מלא וסיומת מטורפת. ה11 נטה לכיוון יותר פרחוני, אולי אפילו מעט גוורצי. הפה היה קצת מריר. כנראה שהיינות האלה צריכים עוד קצת זמן.


 Riesling "Steiner Kögl" Kremstal DAC Reserve 1999 - קופצים עשר שנים קדימה (או אחורה). מורכב מאוד. המון פרי, יחד עם פטרול ומרציפן. הפה כבר פחות עוצמתי מהצמד הצעיר, אבל עדיין מלא. יין מקסים!

הישורת האחרונה:
כרם יחידני הנטוע על מדרון תלול וסלעי מעל הדנובה. כל הפרי מגיע בגפנים בוגרות מאוד. אקדים ואומר שמבחנתי זה גראנד קרו אמיתי...

Riesling Pfaffenberg Erste Lage Kremstal 2011 - צעיר מאוד מאוד. קצת גבינת עזים (כנראה שילוב של מלולקטיות עם מליחות), עם מעט פרחוניות (מאפיין של הגיל או של הבציר?). הפה ארוך מאוד , עם טקסטורה מטורפת. טוב מאוד, אם כי כרגע מרגיש קצת מתחנף.

Riesling Pfaffenberg Erste Lage Kremstal 2009 - היין של הטעימה. הדף לא אמר יותר מידי מלבד זה שלצד המינרליות המרשימה מתגנבת גם פטרליות עדינה. הפה עצמו ארוך, רחב. ענק!

Riesling Pfaffenberg Erste Lage Kremstal 1996 - זקן הטעימה. הפרי מרגיש קצת בשל וחרובי . הפה ארוך מאוד  ומרגיש אפילו קצת חרפרף.התיישן בכבוד.

תגובות

רשומות פופולריות