יקבי גוש עציון והPuppeteer של תעשיית היין הישראלית.

שבוע של מילואים בגזרת גוש עציון שלחו אותנו בדרכנו חזרה הביתה לעצירה קצרה ביקבי גוש עציון הממוקמים בצומת הגוש. היקב האולטרה מודרני מזכיר יותר מסעדה, אבל ההבטחה לטעום מהיינות הלבנים של היקב לו איתי להט מייעץ, שלחה אותנו פנימה כדי לחפש משהו טעים לשתות.

למי שלא מכיר, איתי הוא אולי הPuppeteer של תעשיית היין הישראלית. כמנחה האקדמי של מגמת היין בתל-חי וכיועץ של מספר יקבים קטנים ברחבי הארץ כמו אורטל, כישור וגוש עציון, איתי מיצב את עצמו כאחד הקולות המעניינים והמשפיעים מבין ינני ארצנו. בנוסף לייעוץ, איתי שחרר השנה לשוק את היין הראשון שלו, להט לבן, שגרף שבחים רבים והיו שטענו שהוא מהיינות הלבנים הטובים ביותר שיצאו בעברית.

את היד המייעצת של איתי אפשר להרגיש כמעט בכל אחד מהיינות של היקבים הנ"ל. הדגש הוא על יינות נגישים וטעימים שבהם הפרי משחק כינור ראשון לשאר המרכיבים, מה שהופך אותם ליינות שכדאי לשים אליהם לב. כמו כן נראה שאיתי הוא מאמין גדול בהתאמה של זני הרון הלבנים לאקלים הישראלי ולראיה יינות הדגל הלבנים שלו, כמו הוויוניה של אורטל, הר ברכה של גוש עציון ולהט לבן מכוונים בדיוק לשם.

אם נחזור לקונטקסט הספציפי של הטרואר של יקבי גוש עציון (ונשאיר לרגע את הפוליטיקה בצד), האזור הוא מקום מדהים לגידול ענבים. גובה של כ900 מטר, מדרונות תלולים, הפרשי טמפרטורה ואדמה ענייה במקומות מסויימים מספקים את התנאים למגוון רחב של זנים. סיור באזור מגלה שפע של כרמי בעל, חסרי כנות והשקייה של הפלסטינים תושבי האזור שאולי מדגימים את הפוטנציאל הגדול שיש לאזור גם לענבי יין ולא רק לענבי מאכל.

היקב עצמו קיים כבר כ15 שנה. האדומים שטעמתי ביקב לא ממש התחבבו עלי וסבלו מכבדות מוגזמת (מלבד נחל הפירים 2012 שהיה שינוי מרענן בנוף מלא העץ של היקב), אבל הלבנים היו הפתעה מרעננת ובהם התמקדנו.

סובניון בלאן 2012- פרי טרופי שפשוט מפוצץ במינרליות החמקמקה הזו שיש הקוראים לה שתן חתולים. בפה הרבה פרי שנוטה לטרופיות, אבל עם איזון נהדר בין החמיצות לכל השאר. יין טעים ומרשים שמוכיח שוב שאפשר להכין בארץ יינות סובניון בלאן מעולים. 64  שקלים. מחיר מעולה ביחס לתמורה!

ריזלינג 2010 - המאכזב בשלישיה, פרי לבן עם חמיצות טובה, אבל בלי יותר מידי עניין. 70 שקלים

הר ברכה 2012 - עוד לא נמכר רשמית, אבל אחרי שהתעקשנו שחררו לנו דוגמיות. בלנד מורכב של רוסאן, שרדונה וויונייה ששהו ביחד בחביות גדולות של 400 ליטר. מי שמחפש את הסגנון הרזה והחומצי, זהו ממש לא הסיפור כאן. גוף מלא, אף מורכב שמשלב מינרליות גירית ופרי. בחך העץ נוכח כרגע, אבל הוא עוטף טעמים טובים של פרי. יין נהדר, אבל כזה שצריך עוד זמן כדי להתחבר.90 שקלים

תגובות

רשומות פופולריות