לבן בחורף

זו כבר השנה השנייה של "לבן בחורף", מיזם כיפי ומענג של היקבים צרעה, לוינסון וספרה יחד עם היבואנים בורגון קראון ובוטיק דה שמפיין. מיזם שמטרתו היא להראות לסועד הישראלי שאפשר, ואף רצוי, לשתות יינות לבנים גם בחורף. תרבות יין זו מילה גדולה, אבל "לבן בחורף" הוא בדיוק מסוג הדברים שאולי יום אחד יביאו אותנו לשם.

לבן בחורף. גרסת "אבי רוד"
אז מעבר לאפקט השיווקי, הסיפור המרכזי מאחורי "לבן בחורף" הוא הרצון לייצר אירועים של כיף טהור בין חמישה חברים שבמקרה כולם מייצרים או מייבאים יין. במסגרת לבן בחורף ימכרו כוסות של היינות המשתתפים במספר מסעדות ברחבי העיר ויתקיימו שתי ארוחות מיוחדות שבהם ליינות וליננים יהיה מקום מרכזי.

הלב הפועם של המיזם היא סימה רב הון, זוגתו של דורון, ינן יקב ספרה, שמתמקד אך ורק ביינות לבנים מאזור הרי יהודה. מלבדם משתתפים גם דניאל ליפשיץ ואלדד לוי שמייבאים יחדיו יינות מבורגון, ערן פיק יינן צרעה ועידו לוינסון מיקב לוינסון. 

כיאה למיזם שנולד במטרה להנות, נפגשנו במסעדת שולחן בתל אביב, בבוקרו של יום שישי - כי אין כמו שמפניה על הבוקר כדי לפתוח את סוף השבוע.


Gaston Chiquet Carte Verte Premier Cru Brut Tradition, Champagne, France -
מהיבוא של אלדד לוי. הייתי שמח לרשום עליה, אבל איחור אופנתי בניסיון למצוא חניה ברוטשילד בשישי בבוקר גרם לכך שהכל נגמר לפני שהגעתי. אז כנראה שטעים :-)

2012 Domaine Matrot Bourgogne Chardonnay, Burgundy, France - מינרלי מאוד , עם ריחות של אבקת שריפה ונגיעות של אפרסק. הפה עם גוף בינוני, חד יחסית, עם מרירות עדינה ונוכחות משולבת היטב של חבית. בורגון בסיסי כמו שכזה צריך להיות - אופי זני וטרוארי.

יקב צרעה, הרי יהודה לבן 2014 - מבוסס על שרדונה עם מעט סוביניון בלאן. האופי המינרלי של כרם שורש מנגן כאן כינור ראשון, אבל הפרי השרדונאי נוכח ונמצא גם הוא. בפה יש פרי טוב ומעט בשל עם חומצה מצויינת ונוכחות יפה ומשולבת של עץ חדש. 

גראז' דה פאפא, לבן 2014 - שרדונה זני מהיקב הביתי של עידו לוינסון. הפרי מנגן כאן כינור ראשון אבל יש כאן גם ניחוחות של ים ושל פרחים. הפה מצויין ועשיר עם הרבה מאוד נפח וחמיצות טובה שמחזיקה את היין לסיומת ארוכה. השרדונה הטוב בארץ?

יקב ספרה, White Signature  2013 - בלנד של שרדונה (כ65%) וסמיון. אף ארומטי יחסית, עם נגיעות של דבש, אפרסק ופרי לבן. הפה רחב מאוד ועשיר, לא מאוד חד, אך רך ומלטף עם אחיזה טובה וסיומת מלאת פרי. אולי הכי לבן לחורף מכל היינות כאן. שונה, מיוחד ומצוין.

את חמשת היינות שנבחרו על ידי יזמי הפרויקט ניתן יהיה למצוא במסעדות המשתתפות: ברטי, ברוט, כתית, מזללה, מסעדת שולחן, טוטו, חוות צוק וקלארו במהלך חודש פברואר.



תגובות

רשומות פופולריות